PrestigeLinguaPrestigeLinguaPrestigeLingua
535 797 717
535 925 919
PrestigeLinguaPrestigeLinguaPrestigeLingua

Otwórz drzwi do świata dziecięcej wyobraźni z Prestige Lingua

Już od dziesięcioleci wiadomo, że nauka języków obcych jest najlepszą formą wszechstronnej edukacji. Nie tylko umożliwia nabycie praktycznych umiejętności, które przydadzą się w życiu, ale i zapewnia rozwój intelektualny. Języki obce szeroko otwierają drzwi do świata wyobraźni, umożliwiając poznawanie nowych, fascynujących horyzontów.

Dziecko, które uczy się języków obcych, rozwija swoją wyobraźnię, inteligencję językową czy koncentrację. W przyszłości będzie mu łatwiej przyswajać wiedzę. Będzie bardziej otwarte na świat i chłonne nowych informacji.

Kiedy zacząć przygodę z językiem obcym?

Opinii na ten temat jest bardzo wiele. Są zdania, że efektywna nauka zaczyna się w momencie, gdy dziecko poprawnie opanuje system języka ojczystego.  Są także rzetelne badania dokumentujące, że dzieci które rozpoczynają poznawanie języka obcego w wieku nawet niemowlęcym rozwijają umiejętności poznawcze . Dzięki „konieczności“ rozpoznawania i wykorzystywania dwóch języków, stają się uważniejsze, wykorzystując nie tylko słuch i wzrok. Obserwowanie świata odbywa się jak gdyby na dwóch poziomach postrzegania. Co może brzmieć abstrakcyjnie, ale… mózg małego lingwisty natychmiast podaje informacje w obu językach, ale mały człowiek wybierze język pasujący do aktualnego rozmówcy.

Profesor Antonella Sorace, językoznawca z uniwersytetu w Edynburgu twierdzi wręcz, że dzieci dwujęzyczne dzięki „tym wyborom mózgu“ wypracowują sobie wspomnianą wyżej uważność, skupienie na zadaniu, także prezentują elementy tzw. multitaskingu.

Razem z doktorem Robertem Laddem z tego samego uniwersytetu odkryli, iż dwujęzyczność daje długoterminowe korzyści, które zaowocują w dorosłym życiu.

 

U nas przygoda z angielskim zaczyna się w drugim/trzecim roku życia.

 

Moja córka zaczęła przyswajać j. angielski mniej więcej równolegle z j.polskim. Ja nigdy nie lubiłam zdziecinniałych form typu „sii” na trudno brzmiące dla malucha słowo „gorący” i wprowadziłam proste słówko angielskie ‘hot”. Wprowadzałam tylko łatwe słowa. Potem Zuzia uczęszczała na zajęcia przedszkolne, gdzie Pani rozmawiała z dziećmi tylko po angielsku. Pamiętam, że kiedyś przyglądałam się takim zabawom – Pani wychowawczyni rzucając piłkę mówiła „catch the ball” i gdy któreś dziecko  nie złapało piłki to inne mówiły –„ eeej noo, catch the ball” i łapały! Pokazało mi to wówczas, że  dzieci chcą się komunikować za wszelką cenę i poznają język w kontekście

 

Wyzwanie czy dobra zabawa?

Osobom dorosłym nauka języka obcego kojarzy się właśnie z wyzwaniem – z koniecznością zapamiętywania tysięcy słów, konstrukcji leksykalnych i składniowych.

A my znowu proponujemy naukę opartą o kontekst! Bazujemy na tym, co osoba ucząca się już potrafi i rozwijamy. Na zajęciach nie korzystamy z podręczników, tylko z lekcji opracowanych na podstawie ciekawych aktualności.  Celem naszym jest by nasi Studenci uczyli się języka obcego rozmawiając na tematach na których się znają i które ich ciekawią. Wówczas ten proces wcale nie jest takim znowu  wyzwaniem, a przyjemnym doznaniem!

Dzieci interesuje przede wszystkim dobra zabawa. I na niej właśnie powinna się opierać edukacja lingwistyczna najmłodszych. Jeśli dorośli będą wywierać presję, oczekując błyskawicznych postępów w nauce, mogą osiągnąć odwrotny efekt od zamierzonego. Dziecko może się na dobre zniechęcić do nauki, nie tylko języków obcych…

Język, czyli środek, a nie cel

Idea nauki poprzez zabawę i odkrywanie świata towarzyszy zajęciom w Prestige Lingua. Język jest tutaj traktowany jako narzędzie, dzięki któremu można wiele osiągnąć, nie zaś cel sam w sobie.  To sprawia, że dzieci nie odczuwają presji. Słowem – dobrze się bawią, a zarazem uczą. To najlepsza synteza, która przynosi wymierne rezultaty. Dbając o wysoką jakość nauki, szkoła językowa współpracuje ze znanym na całym świecie wydawnictwem National Geographic. Na zajęciach nie ma więc miejsca na nudę. Jest za to ciągłe odkrywanie nowych horyzontów.

Sobotnie warsztaty dla najmłodszych odkrywców

Warsztaty Little Discovery są przeznaczone dla dzieci w wieku 4–6 i 7–9 lat. Prowadzone są wyłącznie w języku angielskim, w kameralnych grupach, których liczebność nie przekracza 13 osób. Cykl warsztatów to 10 sobotnich spotkań (2 × 45 min). Najmłodsi przyswajają na nich język w kreatywny sposób – konstruując, rzeźbiąc czy przygotowując smakołyki. Wykonują też samodzielnie w pełni bezpieczne eksperymenty naukowe. Opisują po angielsku otaczający ich świat, ale przede wszystkim – znakomicie i twórczo się bawią.

Chłonąć język wszystkimi zmysłami…

…to właśnie założenie warsztatów Little England. Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku 5–6, 7–9 i 10–12 lat. W tym roku wprowadzamy grupy dla dwu i  trzylatków. Również i w tym przypadku grupy są jak najbardziej kameralne (do 7 osób), a warsztaty są organizowane dwa razy w tygodniu (po 45 minut). Istnieje możliwość prowadzenia zajęć w języku angielskim lub niemieckim. Na warsztatach dzieci mogą się przekonać, że nauka języków obcych to sama przyjemność i znakomita przygoda, która nie ma końca. Dzięki materiałom National Geographic, naturalny, dziecięcy głód wiedzy jest ciągle podsycany. A wyniki? Nie trzeba się o nie martwić – przychodzą same

Magazyn Together