A kiedy zacząć? Odpowiemy – im wcześniej, tym lepiej. Ponieważ:
Aparat mowy u małych dzieci jest elastyczny i prawdopodobne jest, że przyswoją naturalną angielską wymowę i intonację, co wpływa bardzo pozytywnie na umiejętność rozumienia ze słuchu.
Przedszkolaki się wciąż uczą języka ojczystego, a nauka dwóch języków jednocześnie (języka ojczystego i obcego) wpływa korzystnie na rozwój obu półkul mózgowych.
Plastyczność umysłu dzieci sprawia, że przyswajanie języka staje się bardziej zbliżone do nauki języka ojczystego.
Maluchy są przyzwyczajone, że nie znają jeszcze wszystkich słów po polsku i zwroty w innym języku nie stanowią dla nich problemu. Ta strategia nie przychodzi łatwo starszym uczniom.
Im starszy uczeń, tym trudniej jest mu nabyć umiejętność rozumienia ze słuchu. Natomiast dzieci w wieku przedszkolnym stosunkowo szybko przyzwyczajają się do brzmienia obcej mowy i bez większego wysiłku uczą się rozumieć np. nauczyciela mówiącego do nich po angielsku.